Køb af sadel hos os

Hvis du ønsker at købe en af vores brugte sadler, kan du enten hente den i vores værksted i Jelling efter aftale med Kit eller få den tilsendt med posten. Du har i begge tilfælde 14 dages returret på sadlen.

Ejendomsretten til sadlen overgår først til køber, når sadlen er fuldt betalt.

Vi låner ikke sadler ud på prøve. Vil du have flere med hjem og prøve, betaler du for dem, og kan så få pengene retur for dem du ikke kan bruge.

Se kundeinfo vedr. returret. Du er velkommen til at tage din hest med til Jelling og prøve sadlerne på hesten. Brugte sadler kan frit prøves i 14 dage – også til at ride I med stigremme og bøjler.

Vores virksomhed holder sadeldage med vores Sadelmager Kit Hansen, som på annoncerede dage, vil være til stede på udvalgte steder i Danmark, se vores facebookside. Kit tilbyder mod betaling at tilpasse både nye og brugte sadler til din hest. Tilmelding nødvendigt.

Salg af din sadel til os / give den i bytte ved køb af en anden.

Vi tager nogle sadler mærker i bytte ikke alle slags, kommission eller køber den af dig. Vi har til enhver tid ret til at afvise din brugte sadel. Hvis du har en sadel, som du gerne vil give i bytte på en anden sadel eller sælge til os, mailer du os billeder eller en god beskrivelse af den. Vi finder så en ca. pris, vi vil give for din sadel, og hvis du kan accepterer ca. prisen, sender du os din sadel til gennemsyn – som alm. pakkepost – vi modtager IKKE pr. efterkrav. Lever den sadel du vil give i bytte ikke op til beskrivelsen/billeder du har givet os, forbeholder vi os ret til at tilbyde dig en anden pris eller returnerer sadlen til dig for din regning. Når vi har efterset din sadel, og vi synes den lever op til beskrivelsen/billeder, gennemføres resten af handlen på alm. vilkår. Dvs. at du modtager betaling fra os via kontooverførsel – hvis vi køber din sadel af dig, eller at du betaler et evt. restbeløb ved kontooverførsel, hvis du skal have en anden dyrere sadel fra os.

Når pengene er modtaget sender vi dig din nye sadel. Hvis du mener du har de gyldige originale papir/kvitteringer til din nyere sadel, tilbyder vi ofte en bedre pris for din sadel, end hvis den ikke har kvittering/garantibevis.

Hvis du ikke har medtaget garantibeviset tilbyder vi dig en pris for sadlen, som svarer til en sadel uden kvittering/garantibevis, og en anden, hvis du indleverer garantibeviset. Garantibeviset skal indleveres indenfor 14 dage efter du har solgt os sadlen, hvis du ønsker at modtage refusion af differencen mellem prisen på en sadel med kvittering og en uden.

Har du købt en sadel hos os, som du ikke kan bruge, kan vi enten bytte til en anden sadel eller du kan få dine penge igen. Har du givet en sadel i bytte, kan du få de penge du har betalt i difference til en dyrere sadel retur + et tilgodebevis på din indbyttede sadels værdi. Se under returret. Du skal/kan ikke tage din gamle sadel retur og den afregnes IKKE kontant. Den er overgået til os, så snart den er indgået i en handel med en anden sadel hos os, også selv om du ikke kan bruge den købte sadel og må returnerer den igen.

Leveringstid

Du skal forvente en leveringstid på 3 hverdage med posten, hvis varen er på lager. Moms Alle priser er inkl. moms * Brugte sadler sælges efter reglerne for brugt moms (ingen fradragsret for køber). * Nye sadler og andet tilbehør er efter alm. momsregler. Forsendelsesomkostninger Fragt udgør 150,- alt inkl. Vi sender gerne til lande i EU mod betaling af Post Danmarks takster. Returret Varen sælges med 14 dages fuld returret gældende fra faktureringsdatoen.

Du har 14 dages fuld returret på alle sadler – Hvis du har fortrudt dit køb, kan du enten sende varen til os med posten eller aflevere den på lageret i Løgstrup eller Jelling med forudgående aftale med enten Mikkeline eller Kit. Varen skal være tilbage på vort lager senest den 14. dag fra faktureringsdatoen – også selv om den kommer med posten, så send et par dage før. Du skal selv stå for forsendelsen og betale portoen retur til os.

Hvis du har købt en sadel kontant i ren handel, tilbagebetaler vi varens pris minus et returneringsgebyr på 45,- dkr inden 14 dage efter modtagelsen af varen, Husk at opgive dit kontonummer – Hvis du vil returnerer en vare, skal den være i samme stand og indpakning, som da du modtog den.

Ved forsinket tilbagelevering fratrækkes et returgebyr på 50,- og der udstedes tilgodebevis på restbeløbet – pengene udbetales IKKE. Har du “betalt” både kontant og med din gamle sadel – udbetales det kontant betalte beløb til din konto minus et returgebyr på 50,- og der udstedes et tilgodebevis svarende til det beløb, din sadel som du har givet i bytte, er sat til på fakturaen. Du kan ikke få din sadel retur, den overgår til os, i det øjeblik du giver den i bytte, og erstattes herefter kun med et tilgodebevis eller en anden sadel. Der ydes, ud over fuld returret i 14 dage, ingen garanti på vores sadler.

Du har naturligvis 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.

Alle vore forsendelser er forsikret under transport, så ved mistanke om transportskade, reklameres der straks til postbuddet der leverer varen og emballagen gemmes som dokumentation overfor fragtfirmaet.

Garanti

Når de 14 dages fuld returret er udløbet, er sadlen din, og der ydes ingen garanti på sadlen. Nye sadler har den garanti som producenten giver – se den enkelte vares beskrivelse. Kunden har dog 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Hvad kan du reklamere over? Ved brugte ting skal fejl og mangler vurderes i forhold til bl.a. alder og pris. Det har også betydning, hvordan varen har været beskrevet i annoncer m.m. Der er forskel på, om en brugt sadel er omtalt som “Perfekt stand, fremtræder som ny” eller der er skrevet “lange huller i gjordstropperne, ridse i sædet, skønhedsfejl osv.

Hvis de enkelte fejl og mangler er beskrevet før købet, kan du naturligvis ikke reklamere senere. Står det udtrykkeligt, at sadlen har skøndhedsfejl, kan du ikke senere kræve at sælger betaler for udbedring dem. Du kan heller ikke reklamere over mangler/fejl, som umiddelbart kan ses ved købet, f.eks. ridser/revner / eller skæv/ujævn stopning osv. Fejl der opstår som følge af almindelig slid på sadlen, samt standen af stopningen i sadlen, er ikke omfattet af reklamationsretten, da du altid skal påregne en justering/udskiftning af stopningen i en brugt sadel.

Produktansvar

Vi gør opmærksom på at de sadler der kommer til salg hos os, kommer fra private, der ofte har pudset og rengjort tingene for at de skulle præsentere sig bedst muligt for os/dig. Vi garanterer ikke for at tingene er pudset/rengjort korrekt og med de rette plejemidler. Derfor kan det forekomme at tingene “smitter af” med læderolie/fedt/navsværte og lign. Vi anbefaler derfor at du benytter mørke eller gamle ridebukser den første tid du anvender sadlen. Sælgeren er ikke ansvarlig for skade, forvoldt af varen. Hverken på fast ejendom eller løsøre, som indtræder medens varen er i køberens besiddelse.

I intet tilfælde er sælgeren ansvarlig for driftstab, tabt fortjeneste eller andre økonomiske konsekvensstab. Køberen skal holde sælgeren skadesløs i den udstrækning, sælgeren pålægges ansvar overfor tredjemand for sådan skade og sådant tab, som sælgeren efter nærværende bestemmelser ikke er ansvarlige for overfor køberen. Sælger og køber er gensidigt forpligtet til at lade sig sagsøge ved den domstol eller voldgiftsret, som behandler erstatningskrav, der er rejst mod en af dem på grundlag af en skade eller et tab, som påstås forårsaget af varen.

Trykfejl og leveringsansvar

Vi tager forbehold for trykfejl på hele vores hjemmeside. Det betyder, at hvis du finder en vare til en pris som er skrevet forkert, er vi ikke forpligtet til at sælge til den pris. Hvis det er tilfældet vil vi dog altid kontakte dig inden vi leverer varen. Vi er ikke ansvarlige hvis en vare ikke kan leveres. Vores vare er brugte og der findes kun én af hver.

Da vi sideløbende med webshoppen har en Sadelmager som arbejder fuldtid, vil det kunne ske at en kunde i butikken køber en vare som samtidig er tilgængelig på hjemmesiden. Kunden i værkstedet har fortrinsret til varen. Vi prøver at holde hjemmesiden opdateret hele tiden, for at undgå dette, men det er en mulig kilde til fejl – vi underretter dig naturligvis så snart en evt. fejl opdages. Det vil selvfølgelig ikke koste dig noget, hvis vi ikke kan levere.

Ændring af vilkår

Ovenstående vilkår er gældende med mindre andet er nævnt. Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra www.sadelspecialist.dk Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Sadelspecialisten Aps. Dokumentation og vejledning Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Sadelspecialisten Aps.

Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Sadelspecialist.dk ´s hjemmeside, er denne af vejledende art. Leveringstidspunkt og transport Levering af varer fra www.sadelspecialist.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med Post Danmark . Leveringstid max. 21 dage. Risikoen for varer købt af sadelspecialist.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

Reklamation

Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Sadelspecialist.dk, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til www.sadelspecialist.dk Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, sadelspecialist.dk har stillet dig i udsigt. Pris og betaling: I vores webshop kan du overføre penge via netbank, men bestille på siden. Ved køb i Jelling kan du betale med dankort eller kontant.

Alle priser hos Sadelspecialisten Aps eller på web-adressen www.sadelspecialist.dk – er inkl. Moms / brugt moms ordningen benyttes ved brugte varer – dvs ingen fradrag for købsmoms for køber. Vi yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra fakturadato.

Du har pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.